V Kanadě se na vás vykašlou
Vezměte si třeba takové cestování letadlem. Zatímco v Evropské unii, Norsku, Švýcarsku a na Islandu platí evropská regulace 261/2004, garantující cestujícím v letecké dopravě náležité odškodnění, jinde na toto nárok není.
Když člověk letí se společností, jež má na území některého ze zmíněných států své sídlo, když člověk letí s kýmkoliv v rámci tohoto území nebo z něj pryč, může si být jist tím, že dosáhne-li let v cílové destinaci alespoň toho nejnižšího pevně daného zpoždění a na vině je letecká společnost a nikoliv dejme tomu špatné počasí, přírodní katastrofa, bezpečnostní situace, stávka zaměstnanců třetí strany nebo omezení letového provozu, dostane náležitou finanční kompenzaci. Jejíž výše závisí na délce zpoždění a také vzdálenosti počáteční a cílové destinace.
Pasažér značně zpožděného letu spadajícího pod zmíněnou regulaci tak může dostat až šest set eur coby ‚bolestné‘ od letecké společnosti, jež se provinila. Ovšem – jak již zaznělo – pouze tehdy, když se proviní aerolinie.
Vezměme si případ lidí, kteří si z nějakého důvodu usmyslí letět z Prahy do Kanady a pak se logicky rozhodnou také vrátit zpátky.
- Pokud poletí s aeroliniemi ‚evropskými‘, tedy těmi spadajícími pod regulaci 261/2004, a tyto zaviní dostatečné zpoždění, dostanou vzhledem ke vzdálenosti finanční kompenzaci šest set eur. A to ať už se letí kterýmkoliv směrem, tam nebo zpět.
- Pokud poletí s kanadskou společností z Prahy do Kanady, budou ony cizí aerolinie nuceny zaplatit tutéž kompenzaci.
- Poletí-li však člověk s Kanaďany z Kanady do Prahy, dostane nikoliv velké odškodné, ale velké kulové. A to ať je onen let zpožděn, o kolik je libo, ať je třeba i zrušen, a to z jakéhokoliv důvodu.
Od Kanaďanů se prostě našinec, jak potvrzuje blog , nedočká ničeho.
A proto je žádoucí to vědět a zařídit se. A třeba raději létat s našinci než s Air Canada. Protože dojde-li ke zpoždění, aerolinie z ‚Evropy‘ cestující odškodní. Zatímco těm druhým to bude jedno.